BYD překvapil trh a stal se lídrem v segmentu plug-in hybridních elektromobilů (PHEV). Ve třetím čtvrtletí 2024 si zajistil neuvěřitelných 40 % celosvětového podílu na prodejích. Jak se mu to podařilo a co to znamená pro budoucnost?
Celosvětový trh NEV v číslech
Rok 2024 přinesl další růst prodeje vozidel s novými energetickými technologiemi (NEV), zahrnujícími PHEV, bateriové elektromobily (BEV) a vozidla na vodíkové palivové články. Ve třetím čtvrtletí se prodalo 4,12 milionu NEV, což je o 19,3 % více než ve stejném období loňského roku.
Nejvýraznější růst zaznamenala právě kategorie PHEV, jejíž globální prodeje vzrostly o 55,3 % na 1,61 milionu kusů. Na čínském trhu se odehrálo 80 % všech prodejů PHEV, přičemž mezi největší hráče patřily čínské značky, v čele s BYD.
BYD: Lídrem nejen v Číně
Dominance na trhu PHEV
Společnost BYD upevnila svou pozici globálního lídra v segmentu PHEV. Ve třetím čtvrtletí dosáhl její podíl na trhu 40,1 %. Tento úspěch podtrhly rekordní prodeje 685 830 PHEV vozidel, což tvoří 60,73 % jejích celkových prodejů v segmentu NEV.
Na poli bateriových elektromobilů (BEV) se BYD umístil na druhém místě s podílem 17,5 %, těsně za Teslou (18,5 %). Přestože globální trh BEV rostl pomaleji (meziročně +3,9 %), BYD zůstává významným hráčem i v tomto segmentu.
Jak se BYD dostal na vrchol?
- Silná domácí základna: Čínský trh představuje více než 80 % celosvětových prodejů PHEV, což BYD poskytuje neocenitelnou výhodu.
- Inovace a rozmanitost portfolia: BYD nabízí širokou škálu modelů pokrývajících potřeby různých zákazníků.
- Strategické zaměření na PHEV: Díky hybridní technologii BYD efektivně kombinuje výhody elektrických a spalovacích motorů, což oslovuje zákazníky hledající flexibilitu.
Konkurence se snaží držet krok
Na druhém místě za BYD se umístila společnost Li Auto, která dosáhla rekordních čtvrtletních prodejů, ale její tržní podíl nepřekročil 10 %. Třetí příčku obsadila společnost Aito, podporovaná Huawei. Ostatní značky, včetně Nio a Leapmotor, se snaží prosadit, ale konkurence na čínském trhu zůstává nemilosrdná.
Výhled do budoucna
Podle společnosti TrendForce se očekává, že celosvětový prodej NEV v roce 2024 dosáhne 16,26 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 24,8 %. BYD má všechny předpoklady, aby svůj podíl na trhu nadále posiloval.
Úspěch společnosti BYD však není náhodný. Silná domácí základna, strategické zaměření na technologie PHEV a dynamická inovace z ní dělají lídra, kterého konkurence jen obtížně dohání. Jak dlouho si udrží své výsadní postavení, ukáže čas, ale jedno je jisté – BYD nastavuje laťku, kterou se ostatní snaží překonat.
Co si myslíte o dominanci BYD? Má šanci být jedničkou i na poli BEV? Dejte nám vědět v komentářích!