Čínská automobilka BYD, známá jako průkopník v oblasti elektromobility, oficiálně vstoupila na švýcarský trh. Nabídne zde elektrický sedan Seal, SUV Sealion 7 a plug-in hybrid Seal U DM-i. První showroom v Curychu je již otevřený, do konce roku 2025 přibude dalších čtrnáct.
Nový trh, nová strategie: BYD mění přístup pro Švýcarsko
Zatímco na jiných evropských trzích BYD debutoval s modely Atto 3, Han a Tang, vstup do Švýcarska se nese v jiném duchu. Místo SUV s důrazem na praktičnost značka představila stylový sedan Seal, prémiové SUV Sealion 7 a plug-in hybrid Seal U DM-i – čímž cíleně míří na zákazníky hledající kombinaci inovace, výkonu a efektivity.
Tímto krokem BYD potvrzuje svůj záměr segmentovat evropské trhy podle jejich preferencí, přičemž Švýcarsko se jeví jako ideální destinace pro technologicky vyspělé a ekologicky smýšlející zákazníky.
Technologická výkladní skříň BYD: Seal, Sealion 7 a Seal U DM-i
Elektrický sedan BYD Seal staví na e-platformě 3.0 a přináší atraktivní poměr výkonu a dojezdu – baterie o kapacitě 82,5 kWh zajišťuje dojezd až 570 km (WLTP). V nabídce jsou dvě varianty výbavy, Design a Excellence, a možnost rychlého DC nabíjení výkonem až 150 kW.
SUV Sealion 7, zatím v Evropě málo známé, přináší vyšší výkon i kapacitu: 91,3 kWh baterie, dojezd 502 km WLTP a nabíjení až 230 kW DC. K dispozici bude ve třech verzích: Comfort, Design AWD a Excellence AWD.
Model Seal U DM-i reprezentuje plug-in hybridní technologii BYD, tzv. Super DM systém. Tento vůz nabídne až 115 km čistě elektrického dojezdu, tři výbavové stupně a dvě jízdní konfigurace. Pod zkratkou DM-i se skrývá interní označení BYD pro plug-in hybridy, které automobilka vyvíjí s důrazem na efektivitu a plynulý přechod mezi spalovacím a elektrickým pohonem. BYD navíc přestal vyrábět čistě spalovací vozy již v roce 2022, čímž potvrdil svůj dlouhodobý závazek vůči bezemisní budoucnosti.
Záruka důvěry a expanze s lokálními partnery
BYD si je vědom důležitosti důvěry na novém trhu, a proto nabízí všechny modely se standardní šestiletou zárukou (nebo 150 000 km), přičemž baterie a elektromotor jsou kryty po dobu osmi let. To je v evropském kontextu nadprůměrná nabídka, která má pomoci přesvědčit konzervativnější švýcarské zákazníky o kvalitě čínské technologie.
Distribuce vozů bude probíhat skrze síť autorizovaných prodejců. První showroom ve spolupráci s Harmony Auto Zurich byl otevřen v centru Curychu. Do konce roku 2025 se plánuje otevření dalších 14 prodejních míst – mimo jiné v Zugu, Luganu a Bellinzoně, kde BYD spolupracuje s Automotive Suisse.
BYD jako globální značka s evropskými ambicemi
Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD, při příležitosti vstupu na trh uvedla:
„Naším cílem je zpřístupnit udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků. Každý nový evropský trh je pro nás zásadní. Seal, Sealion 7 a Seal U DM-i představují to nejlepší z našich technologií – od Blade Battery, přes Cell-to-Body konstrukci, až po náš Super DM hybridní systém.“
Vstup automobilky BYD do Švýcarska tedy není jen další tržní expanzí, ale signálem o promyšlené strategii čínského giganta. Značka, která si během krátké doby vydobyla respekt na evropském trhu, chce nyní upevnit své postavení i v alpském regionu – a to prostřednictvím technologií, které kombinují výkon, dojezd a důraz na ekologii.