Hyundai představil na indickém trhu cenově dostupné elektrické SUV Creta Electric. Bohužel tento model nebude dostupný v Evropě, což je velká škoda vzhledem k jeho příznivé ceně a solidní výbavě.
Hyundai učinil důležitý krok v oblasti elektromobility na indickém trhu uvedením svého prvního lokálně vyráběného elektrického vozu, modelu Creta Electric. Tento vůz, který vychází z populárního SUV Creta s tradičním spalovacím motorem, představuje dostupnější alternativu k modelu Kona Electric.
Design a výbava inspirované moderními trendy
Creta Electric si zachovává typické rysy svého předchůdce se spalovacím motorem, ale s několika inovacemi:
- Zaslepená mřížka chladiče a přepracované nárazníky zdůrazňují elektrickou identitu.
- 17palcová aero kola vylepšují aerodynamiku.
- Interiér se chlubí moderním volantem a ovladačem převodovky inspirovanými futuristickým modelem Ioniq 5.
Dva 10,25palcové displeje poskytují přehledný digitální zážitek, zatímco funkce V2L umožňuje využívat vozidlo jako zdroj energie pro externí zařízení.
Výkon, baterie a dojezd
Creta Electric je nabízena se dvěma variantami baterií:
- 42 kWh s dojezdem 390 km.
- 51 kWh s dojezdem 473 km.
Vůz pohání jediný elektromotor s pohonem předních kol, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Tento výkon překonává dokonce i sportovnější variantu Creta N Line.
Rychlé nabíjení pro maximální pohodlí
Hyundai Creta Electric podporuje rychlé nabíjení, což je klíčové pro městské i dálkové použití:
- Rychlé stejnosměrné nabíjení: 10 % až 80 % kapacity za 58 minut.
- Domácí nabíjení: 11kW Smart Connected Wall Box zajišťuje plné nabití za přibližně 4 hodiny.
Evropa přijde o dostupnou elektromobilitu
Navzdory atraktivním specifikacím a příznivé ceně Hyundai Creta Electric míří pouze na indický trh. Tento krok je pochopitelný s ohledem na zaměření na rozvíjející se trhy, kde je cenová dostupnost klíčová. Pro Evropu, kde ceny elektromobilů stále patří mezi hlavní bariéry, by však tento vůz představoval vítanou alternativu.