Volkswagen po více než čtyřech desetiletích ukončil výrobu kompaktního modelu Polo v Evropě. Nově se bude Polo vyrábět v Jihoafrické republice.
Tento krok je součástí příprav na přechod závodu v Pamploně ve Španělsku na výrobu nových elektromobilů, které mají nahradit tradiční modely se spalovacími motory. Navzdory ukončení evropské produkce se však VW Polo bude v Evropě prodávat i nadále, avšak jako dovážený model.
Jihoafrická republika
Nově bude kompaktní vůz se spalovacím motorem pocházet z výrobního závodu Kariega v Jihoafrické republice. Pro závod ve městě Uitenhage to není velká změna, protože se zde Polo vyrábí již delší dobu, zejména pro mimoevropské trhy. Jihoafrická republika bude brzy dodávat do Evropy i pětidveřové verze Pola šesté generace. Kromě toho se varianty Polo VI s karoserií notchback, známé jako Virtus, budou vyrábět v dalších zemích, konkrétně v Brazílii a Indii.
Ztráta pro Evropu
Z evropského pohledu se jedná o významnou ztrátu modelu, který byl dříve jedním z klíčových hráčů na trhu kompaktních vozů. Polo, které bylo kdysi stejně důležité jako další úspěšné modely VW, v posledních letech zaznamenává pokles prodejů. Před zhruba deseti lety dosahovaly prodeje tohoto modelu zhruba dvojnásobného objemu oproti dnešku.
Ukončení výroby Pola v Pamploně uvolní kapacitu pro nové modely elektromobilů. Od roku 2026 zde budou vyráběna dvě malá elektrická SUV. První z nich bude SUV verze modelu VW ID.2, která by mohla nést označení ID.2 X. Druhý model, určený pro značku Škoda, ponese název Epiq. Oba modely budou vycházet z upravené platformy MEB s pohonem předních kol a jejich cena by měla začínat kolem 25 000 eur.
V hlavní roli SUV
Závod v Pamploně však nebude čistě elektrickým provozem, ale spíše se zaměří na produkci SUV. Vedle elektrických modelů zde budou i nadále vyráběny SUV s tradičními spalovacími motory, konkrétně modely T-Cross a Taigo.