Co již dnes dokáže umělá inteligence na poli CRM?

Foto: freepik

Pravděpodobně si pamatujete dobu, kdy se musely e-maily od zákazníků procházet ručně – a následně přemýšlet, komu ho přeposlat. Nebo když se trávily hodiny nad tabulkami, aby se zjistilo, proč najednou klesly prodeje. Díky spojení CRM a umělé inteligence jsou tyto a mnohé další starosti minulostí.


 

Co AI vlastně umí?

Představte si, že získáte inteligentního pomocníka, který si přečte všechny zprávy od zákazníků a rovnou ví, jak s nimi naložit. Stížnost na zpožděnou dodávku? Okamžitě na reklamační. Pochvala produktu? Ta patří marketingu. A když někdo píše už potřetí se stejným problémem? Systém na to upozorní a navrhne, že by možná nebylo od věci, kdyby se dotyčnému klientovi věnovalo více pozornosti.

A to není zdaleka vše. Ještě zajímavější je efektivní předvídání budoucnosti. I když má stále daleko do křišťálové koule, i tak jde o sofistikovaný způsob, jak plánovat. Systém se dívá na to, jak se zákazníci chovají, co nakupují – a kdy odcházejí ke konkurenci. Na základě toho pak dodá doporučení, jak zajistit, aby se podobná situace neopakovala.

Systém nyní dokáže zachytit i první náznaky problémů. Třeba když zákazník, který normálně odpovídá na e-maily do hodiny, najednou mlčí. Nebo když firma, která odebírala každý měsíc určité množství zboží, objednává čím dál méně.

Osobní přístup v masovém měřítku

Máte snad pocit, že nic takového nejde? Díky AI je opak pravdou. Systém „ví“, že paní Nováková nakupuje bio potraviny pro děti, zatímco pan Svoboda je vášnivý cyklista. A podle toho jim nabízí přesně to, co je zajímá. Už žádné obecné "Akce měsíce", ale smysluplné nabídky.

 Foto: freepik

AI šetří čas (a nervy)

Doba se změnila. Nikdo už nemusí ručně přepisovat údaje z e-mailů do systému nebo složitě dohledávat historii komunikace. AI je velmi samostatná. A když přijde nový obchodník, nemusí trávit týdny studováním historie - systém mu řekne, co potřebuje vědět.

Není to však „pouze“ o číslech. AI skvěle analyzuje data, ale co je možná ještě důležitější - umí z nich vytáhnout příběh. Neříká jen "prodeje klesly o 15%", ale spíše "vypadá to, že zákazníci přestávají kupovat prémiové produkty a přecházejí na základní řadu. Možná je čas promyslet cenovou strategii."

V praxi se samozřejmě funkcionality jednotlivých CRM liší. Spoustu chytrých funkcí již implementovali vývojáři do oblíbeného českého CRM systému eWay-CRM. Vyzkoušet je můžete zcela zdarma.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.