Hlavní problém udržitelného leteckého paliva se týká spíše objemu. Letecké společnosti mají jediné obavy z dodatečných nákladů spojených s jeho využíváním, což pocítí zákazník, řekl generální ředitel Mezinárodní asociace leteckých dopravců.
„V roce 2021 jsme spotřebovali asi 100 milionů litrů udržitelného leteckého paliva – to je velmi malé množství ve srovnání s celkovým množstvím paliva, které průmysl potřebuje.“ Při pohledu do budoucna Willie Walsh řekl, že letecké společnosti objednaly 14 miliard litrů SAF tzn. palivo pro udržitelné letectví. "Myslím, že to řeší otázku, zda letecké společnosti mají v plánu produkt kupovat," řekl. Poznamenal také, že cena SAF je asi dvaapůlkrát vyšší, než cena klasického leteckého paliva. To je pravděpodobně také důvod, proč je zatím SAF na okraji oblíbenosti skrz letecké společnosti. IATA doufá, že s vhodnou podporou vládní politiky, dosáhne výroba udržitelného paliva do roku 2025 na hodnotu cca 8 miliard litrů. Tato hodnota by však pokryla pouhá 2 % celkové potřeby paliva. Předpokládá se totiž, že za cca 25 let, bude produkce až 449 miliard litrů.
Pro zajímavost je dobré uvést jakou mají vlastně letadla spotřebu. U nejznámějšího letadla, Boeing 747, je spotřeba paliva cca 4litry paliva za jednu vteřinu letu.
Ačkoli Evropská agentura pro bezpečnost letectví tvrdí, že neexistuje „jediná mezinárodně dohodnutá definice“ udržitelného leteckého paliva, hlavní myšlenkou je, že jej lze použít ke snížení emisí letadla. Pokud jde o obsah, výrobce letadel Airbus popsal udržitelná letecká paliva jako vyrobená z obnovitelných surovin. Uvádí se, že nejběžnějšími surovinami jsou na rostlinné bázi nebo použitý kuchyňský olej a živočišný tuk. V některých oblastech existují velké obavy, že zvýšený příjem SAF by mohl mimo jiné vést k výraznému odlesňování a způsobit tlak na plodiny, které jsou klíčové pro produkci potravin.
Šéf asociace nakonec dodává, že doufá, že zákaznicí budou ochotni tuto cenu v budoucnu platit.