Dvě americké automobilky Tesla a General Motors uzavřely partnerství, jehož cílem je vybudovat v Mexiku až 1 000 dobíjecích stanic. Cílem tohoto kroku je podpořit rozvoj elektrických vozidel v zemi.
Továrny se již staví
Vzhledem k tomu, že oba američtí výrobci staví v Mexiku továrny, dává investice do místního trhu a ekosystému elektromobilů velký smysl. Mexiko se tak pomalu stává významným hráčem v oblasti výroby elektromobilů, a to nejen díky své geografické blízkosti k USA, ale i příznivým podmínkám pro investice.
General Motors, jeden z největších automobilových gigantů na světě, plánuje v Mexiku vyrábět elektromobily svých dceřiných společností Chevrolet a Cadillac, což by mělo výrazně posílit jejich pozici na rostoucím trhu s elektromobily.
Na druhé straně se Tesla stále připravuje na to, že zde začátkem příštího roku postaví svou další gigafactory. Očekává se, že gigafactory v Mexiku vytvoří tisíce nových pracovních míst a přispěje k technologickému pokroku a ekonomickému růstu v regionu.
Lídr v oblasti elektromobilů
Náklady na dobíjecí síť nebyly zveřejněny, ale prezident a generální ředitel GM Mexico Francisco Garza vysvětlil, že tyto investice jsou součástí větší investice ve výši 1 miliardy dolarů do technologické transformace výrobního závodu. Dodal: "Jsme odhodláni stát se lídrem v oblasti elektromobilů, to je naše vize."
BYD na scénu
Další mezinárodní výrobci, jako například čínská společnost BYD, chtějí v Mexiku rovněž vybudovat výrobní závody, které by sloužily severoamerickému trhu. Společnost BYD, jeden z největších světových výrobců elektromobilů a baterií, plánuje využít strategickou polohu Mexika k expanzi na trhy v USA a Kanadě. Tento krok by mohl přinést Mexiku další investice, pracovní místa a technologické inovace, což by podpořilo místní ekonomiku a rozvoj průmyslu elektromobilů.
Avšak vzhledem k tomu, že mexická vláda zvažuje zrušení pobídek pro čínské výrobce, může se situace výrazně změnit. Tyto pobídky totiž zahrnují daňové úlevy, finanční podporu a další formy podpory, které jsou klíčové pro zahraniční investory. Pokud by došlo ke zrušení těchto pobídek, čínské společnosti by mohly čelit vyšším nákladům na vstup a provoz na mexickém trhu, což by mohlo ovlivnit jejich rozhodnutí o investicích v této oblasti.