Šestá generace oblíbeného SUV subjektivně může svojí kvalitou klidně zaútočit na konkurenty z prémiového segmentu. Na první pohled nenápadné SUV překvapí hned po usednutí za volant.
Poslední generaci SUV Honda CR-v jsme před časem testovali v její plug-in hybridní verzi. Auto nás překvapilo nejen svým vzhledem, vnitřním prostorem a kvalitou zpracování, ale především spotřebou. Rádi jsme proto přijali nabídku otestovat i mild hybridní variantu a vyrazili na putování po České republice. A nebudeme napínat, tohle auto nás zase dostalo.
Skvělý hybridní systém
Foto: Jan Smékal
Vzhled, vnitřní prostor i zpracování je pochopitelně na stejné úrovni a ve stejné kvalitě jako u plugini hybridní verze. Kromě barvy se tak hlavní změna odehrává pod kapotou. I když ne tak docela. Pod kapotou testované verze tak byl opět čtyřválcový dvoulitrový zážehový motor pracující v Atkinsonově cyklu. Motor nabízí kombinovaný výkon 184 koní a má vysokotlaký, vícestupňový palivový systém s přímým vstřikováním, nízkoteplotní výkonný aktivní katalyzátor, pevnější klikový hřídel a svody s větší plochou. Točivý moment dosahuje hodnoty 355 Nm a s maximální rychlostí se dostanete až na číslovku 187 km/h. Ale tohle auto si asi nikdo nekoupí kvůli tomu, aby s ním trhal rychlostní rekordy.
Nízká spotřeba
Foto: Jan Smékal
Může s ním ale trhat rekordy ve spotřebě. I v této verzi se totiž o pohon auta stará primárně elektromotor, zatímco ten spalovací funguje, zjednodušeně řečeno, jako elektrárna. Při větším zatížení se pochopitelně benzínový motor přidává, ale filozofie takového řešení je taková, že vůz má v co největším počtu jízdních situací jezdit na elektromotor. Výsledkem je nejen krásně plynulá a tichá jízda, ale také nízká spotřeba. Pochopitelně viděno optikou kategorie vozu. My jsme se během týdenního testování dostali na hodnotu 6,9 což považujeme u benzínového dvoulitru s pohonem 4x4 za skvělý výsledek. Podíl se na něm pochopitelně i to, jakým způsobem budete nastavovat míru rekuperace, která se nastavuje pádly pod volantem.
Nikdo není dokonalý
Foto: Jan Smékal
Má tahle Honda nějaké chyby? Něco by se našlo. Ne snad, že by to bylo zásadní, ale jak se říká, nikdo není dokonalý. Osobně mi například zrovna moc nevyhovovalo ovládání voliče řazení tlačítky. U většiny aut to je řešeno spíše posuvnými systémy, které mi přijdou intuitivnější. Například při couvání do řady parkujících aut. Jako milovník hudby bych také uvítal kvalitnější audiosystém, resp. alespoň větší možnosti individuálního nastavení zvuku. Jestli však audiosystém používáte pouze k běžnému poslechu rádia nebo písniček ze Spotify, budete spokojeni.
Mezi velké vychytávky interiéru naopak řadím polohování opěradel zadních sedadel. To se mnohdy nevidí ani u dražších vozů. V „céervéčku“ si tak pohodlně složí na zadních sedadlech svoje tělo i dlouháni. Budete-li hledat kvalitní a úsporné SUV, měli byste si zkušební jízdu v CR-V rozhodně objednat. Už třeba jenom proto, že cena auta, jakkoliv není nejnižší, může konkurovat kdejaké maistreamové produkci.