Čínské značky Omoda a Jaecoo vstoupily do Česka ve velkém stylu. Slavnostní premiéra přilákala stovky hostů, nechyběl čínský velvyslanec, britská kapela Kosheen ani hlavní hvězdy večera – modely Omoda 5 a Jaecoo 7.
Kdo stojí za novými značkami?
Foto: Pavel Foltýn
Obě značky spadají pod koncern Chery, jednoho z největších čínských výrobců automobilů. Omoda vznikla v roce 2022 jako značka zaměřená na konvenční modely, zatímco Jaecoo se soustředí na SUV segment a poprvé se představilo o rok později. Obě se orientují výhradně na export a mají ambice konkurovat zavedeným evropským výrobcům. Po včerejší megapárty, na které vystoupil i čínský velvyslanec a zahrála kapela Kosheen, je více než zřejmé, že obě značky budou své konkurenci zatápět opravdu velice silně. Zájem o auta potvrzují i čísla. Během několika dnů si je totiž v předprodeji objednalo 500 zákazníků.
A kde se vůbec obě značky vzaly? Slyšeli jste o nich někdy? Ne? Tak to se pravděpodobně brzo změní. V Evropě se Omoda nejprve etablovala ve Španělsku, kde v roce 2024 získala bývalou továrnu Nissanu. Ještě letos zde plánuje zahájit montáž elektromobilu Omoda 5 EV. Jaecoo mezitím debutovalo na ruském trhu, následně expandovalo do Británie a Itálie.
Dealerská síť a servisní zázemí
Ve střední Evropě obě značky operují s rozsáhlou dealerskou sítí čítající 40 prodejních míst. Logistické a servisní centrum sídlí v Maďarsku, odkud mohou náhradní díly dorazit do servisů v Česku do 24 hodin. Dovozce Grand Automotive East si stanovil ambiciózní cíl – zařadit se mezi deset nejprodávanějších značek na českém trhu.
Modelová nabídka a cenová strategie
Foto: Pavel Foltýn
Startovními modely jsou Omoda 5 a SUV Jaecoo 7. Omoda 5 bude k dispozici ve verzi s hybridním i plně elektrickým pohonem, Jaecoo 7 zatím pouze se zážehovým motorem.
Cenová politika je nastavena agresivně. Plně vybavené Jaecoo 7 s automatickou převodovkou, ventilovanými elektrickými sedadly, 540stupňovou kamerou, panoramatickou střechou a sedmiletou zárukou vyjde na 778 tisíc korun včetně DPH. Omoda 5 je přibližně o 100 tisíc korun levnější. V hybridní variantě slibuje dojezd až 1200 km.
Budoucnost a dopady dovozních cel
Rychlou expanzi modelové nabídky lze očekávat. Přestože koncern Chery čelí v EU dovozním clům ve výši 21 % na elektromobily, plánovaná výroba ve Španělsku by tento problém měla eliminovat. Detailní hodnocení modelů přineseme po redakčním testu.