Kompaktní elektrické SUV Škoda Elroq se zatím ukazuje v originálním maskování. Vzhled vozu do jeho premiéry skrývá kamufláž, která se inspirovala detailem z loga značky.
I letos se na Tour de France objevil vůz Škoda v maskování. Byl to právě Elroq s novou kamufláží založenou na háčku a výraznými růžovými plameňáky. Kompaktní elektrické SUV Elroq je po technické stránce blízkým příbuzným modelů rodiny Enyaq, stojí na stejné platformě MEB. Jde o první vůz mladoboleslavské automobilky, který plně využívá nový designový jazyk Modern solid. Ten přináší třeba novou masku Tech Deck Face nebo logo s nápisem Škoda na přídi. Elroq nabídne dojezd až 560 kilometrů na jedno nabití, výkon až 220 kW a zavazadlový prostor s objemem 470 litrů.
Základem kamufláže elektromobilu Škoda Elroq se tentokrát totiž stal lichoběžník, který v logu značky představuje jak součást úvodního písmene, tak integrovaný háček písmene Š. A právě opakování tohoto detailu v různých velikostech a orientacích tvoří vzor, který má za cíl dát ochutnat vzhled vozu, ale neprozradit detaily. Nemaskovaný vůz plně odhalí až světová premiéra.
Maskovaná Škoda Elroq
Kamufláž s lichoběžníkem vychází z nového grafického vzoru Škoda Auto a zároveň odráží charakter modelu Elroq, který bude prvním vozem značky se zbrusu novým designovým jazykem Modern solid. „Kamufláž vytvořená z motivu háčku zdůrazňuje elegantní a robustní siluetu modelu Elroq. Zároveň dokonale kryje detaily nového modelu a kombinuje naše dvě distinktivní korporátní barvy, čímž poutá pozornost a posiluje povědomí o značce,“ říká k maskování Michael Lansdorf z marketingového oddělení automobilky.
Škoda Elrog oblečená, neoblečená
Právě správná kombinace poodhalení tvarů vozu a krytí detailů je při návrhu konkrétní kamufláže největší výzvou. „Potřebujeme jednoznačně předvést identitu značky, ale celek zároveň potřebujeme vizuálně rozbít tak, aby bylo pro lidské oko znesnadněné vnímání tvarů pod kamufláží,“ vysvětluje designér Petr Petzet.
Kde se tu vzal plameňák?
Maskovací převlek vozu má i další háček: na zadních oknech se objevují výrazní plameňáci. „Proč plameňáci? Za prvé, jejich zářivé růžové barvy ostře kontrastují se zelenými barvami značky Škoda. Za druhé mají jistý význam pro Elroq, o čemž se dozvíte více letos na podzim. Těšte se,“ napíná nás Veronika Ziegaus, vedoucí oddělení strategie značky Škoda a produkce obsahu.
Kamufláži se daří skvěle
Lichoběžníkové kamufláži vytvořené z háčku se daří dokonale. Navazuje v tom na předchozí počiny. Například pro poodhalení nové generace modelu Superb na loňské Tour de France využilo maskování inspiraci mapovými podklady. To odkazovalo na dobrodružného ducha a chuť k objevování, na kterých si značka Škoda zakládá.