Test MG4 Electric – tohle auto skutečně vystupuje z davu

Foto: Daniel Kadlec

Elektrické vozy nemají zatím v Česku na růžích ustláno. Nástupem modelu MG4 na trh by se ale vnímání elektromobility mohlo u české veřejnosti změnit. Tohle auto totiž dává smysl.


V polovině ledna jsme dostali k týdennímu testování model původně anglické, dnes již ale čínské, značky MG. Výrobce malých sportovních vozů byl založen Cecilem Kimberem ve dvacátých letech minulého století jako MG Car Company Limited. Iniciály MG pak pocházejí ze jména firmy „Morris Garages“. Dnes firma MG patří čínskému gigantu Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC) a my jsme měli k dispozici plně elektrický model MG4 Electric

Moderní design

Foto: Daniel Kadlec

Design vozu působí velmi moderně. Na někoho to možná bude trochu moc, ale je pravda, že v současné záplavě aut, která jsou si podobná jako vejce vejci, působí design modelu MG4 velice svěže. Obzvláště v testované modré barvě s černými doplňky. Auto působí velice dynamicky a jeho vzhled nenechá určitě nikoho na pochybách, že umožní skutečně svižnou jízdu.

Rychlost omezena na 160km/h

Foto: Daniel Kadlec

Ano, maximální rychlost je sice omezena na 160km/h, ale to by asi nemělo kdekoliv v Evropě, kromě několika dálničních úseků v Německu, vadit. Důležitější je spíše hodnota zrychlení z nuly na sto. A ta se pohybuje pod osmi sekundami. No, a potom tady máme spotřebu. Parametr asi nejdůležitější. Auto jsme testovali v zimním počasí, což se na spotřebě pochopitelně projevilo. Týdenní test jsme uzavřeli na průměrné spotřebě 22,6 kWh. Spotřeba je ale pochopitelně závislá na stylu jízdy. A tady jsme narazili na malé překvapení. Spotřebu jsme měřili na úseku Praha - Benátky nad Jizerou. Měření jsme zapnuli na Černém Mostě a vypnuli v Benátkách. Cestou tam jsme jeli na hranici dálničního limitu, tedy cca 130 km/h, cestou zpět jsme pak nasadili ekonomické tempo a snažili se nepřekročit rychlost 90km/h. Venkovní teplota byla cca jeden stupeň pod nulou.

Důležitý je styl jízdy

Foto: Daniel Kadlec

Zatímco při rychlejší cestě do Benátek jsme při průměrné rychlosti 115km/h měli spotřebu 27,2 kWh, při cestě zpět, při průměrné rychlosti 83km/, jsme dosáhli spotřeby 18,8 kWh. Rozdíl tedy nemalých 8 kWh. Přepočteno na peníze to může činit i korunu na kilometr. Pohled na elektromobilitu do značné míry deformují právě mýty o vysoké spotřebě, malém dojezdu, atd… Přitom elektrická auta fungují úplně stejně jako ta se spalovacím motorem. Ta při rychlosti 130km/h také spotřebují více paliva, než v rychlosti o 40km/h nižší. Jenže na to už jsme si za ty desítky let zvykli a divné nám to nepřipadne. U elektromobilu ano. Proč?

Střídmý interiér

Foto: Daniel Kadlec

Spotřeba ale není to jediné, co jsme na autě hodnotili. Zajímalo nás i celkové zpracování a další aspekty, které hrají při výběru auta roli. Interiér vozu působí sice střídmě, ale rozhodně ne lacině. Zajímavým prvkem je například otočný volič jízdních režimů, ale je potřeba si zvyknout na specifika jeho ovládání při rozjezdu. V principu by totiž mělo stačit stát na brzdě a otočným prvkem zvolit, zda chcete jet dopředu, nebo couvat. Ne vždy se to ale podařilo. Až po pár pokusech jsme přišli na to, že na brzdě je potřeba skutečně STÁT. Nestačí pouze sešlápnout pedál. Musíte na něj dupnout vší silou. Pro drobné slečny s váhou kolem 50 kilogramů docela náročná disciplína.

Je třeba si zvyknout

Foto: Daniel Kadlec

Dalším nezvykem je výstup couvací kamery do vnitřního zpětného zrcátka. Ne snad, že by si na to nešlo zvyknout, ale mít na jednom místě dvě perspektivy stejného pohledu je pro rychlou orientaci trochu obtížnější, než klasické řešení. Tedy výstup z kamery na externí displej na přístrojové desce. Nicméně i tady jde o zvyk. Lepší nějaká kamera, než vůbec žádná. Ovládání menu palubního systému má také svá specifika, ale jak je napsáno výše. Vždy jde jen o zvyk.

Atraktivní cena

MG4 Electric je automobil, o kterém se v prospektu píše, že vystupuje z davu. Ano, podle nás skutečně vystupuje. Nejen svými kvalitami, ale především cenou. A to je asi ten nejpádnější argument, který modelu MG4 hraje do karet. Ceny totiž začínají na částce 779.900,- Kč včetně DPH. To je sama o sobě hodně dobrá cena. Budeme-li navíc brát v úvahu možnost získání státní podpory ve výši až 200 tisíc korun, dalo by se říci, že není nad čím přemýšlet.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.