Generální ředitel ŘSD: „Řidiči se ptají, proč jsme s opravou Pražského okruhu nepočkali“

Pražský okruh
Foto: ŘSD

Úsekem mezi 13. a 16. kilometrem Pražského okruhu projede denně 50.000 aut, z toho 40 procent tvoří kamiony. ŘSD rozdělilo práce do dvou stavebních sezon, letos 15 týdnů a dalších 15 týdnů příští rok. Oprava tak potrvá pouze 30 týdnů místo předpokládaných 79.


Ředitelství silnic a dálnic zaslalo do médií vyjádření generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla k opravě a rekonstrukci téměř 3 kilometry dlouhého úseku na Pražském okruhu (D0) mezi 13. a 16. kilometrem. Úsekem projede denně 50.000 aut, z toho 40 procent tvoří kamiony.

30 týdnů

ŘSD rozdělilo práce do dvou stavebních sezon, letos 15 týdnů a dalších 15 týdnů příští rok. Oprava tak potrvá pouze 30 týdnů, zatímco projektant předpokládal 79 týdnů. Oprava tak bude oproti plánu mnohem rychlejší. Hlavní město Praha zároveň opravuje Barrandovský most, tam se práce zpožďují, pro řidiče tak vznikla náročná situace, ale nikoli vinou ŘSD.

Řidiči se ptají, proč jsme s opravou úseku nepočkali. Oprava úseku mezi 13. a 16. kilometrem dálnice D0 už byla ale opravdu nutná. Je to 15 let stará vozovka, která už vyloženě degraduje, a museli bychom dávat poměrně zásadní finanční prostředky, abychom ji udrželi v nejbližším období sjízdnou. V tom úseku děláme provizorní opravy dlouhodobě, děláme tam spoustu práce zejména v nočních hodinách, protože na Pražském okruhu se nedá opravovat přes den. Po tomto úseku jezdí 50.000 vozidel denně, z toho 40 procent kamionová doprava, je to obrovsky zatížený úsek.

Kdybychom komunikaci neopravili, museli bychom ten úsek zavírat i přes den, proto jsme se pustili do komplexní opravy. Chtěli jsme zahájit na začátku letošního roku a skončit na konci. Zároveň jsme si uvědomovali, že Praha se pustí do oprav Barrandovského mostu, tak jsme opravu odložili na dobu letních prázdnin. Situace se ale bohužel vyvinula jinak. Oprava Barrandovského mostu se bohužel posouvá až do podzimu, měla by končit až v listopadu. Proto je souběh s naší opravou delší, než jsme sami chtěli a očekávali. Řidiči se ptají, jestli jsme nemohli počkat na příští rok. Opravy bychom museli ale stejně zahájit ještě letos, vozovka by už zátěž neunesla. Kdybychom ještě čekali, zásadní opravy bychom museli dělat před zimou, ten souběh prací s opravou Barrandovského mostu by nastal stejně a daňového poplatníka by to stálo daleko víc peněz.

Co se týče počtu pruhů, navazujeme na uspořádání, které je v Lochkovském tunelu. Rozšiřovat v tomto místě D0 na šestipruh nedává smysl. Tento úsek neplánujeme rozšiřovat ani do budoucna. Kolony tam vznikají, protože nekapacitní úsek je mezi mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Barrandov a dálnicí D5. Tam potřebujeme šestipruhové upořádání. Tím bychom do budoucna měli kolony odstranit. Nám teď z úseku mezi MÚK Barrandov a D5 přibude denně na nyní opravovaný úsek dalších až 30.000 vozidel přijíždějících ze západní části Prahy, obrovský proud aut. V úseku mezi MÚK Barrandov a D5 připravujeme zkapacitnění. Máme kladné stanovisko EIA, už v příštím roce budeme stavět dva široké nadjezdy, abychom při rozšiřování úseku nezpůsobili kolaps. V roce 2026 chceme zahájit samotné rozšíření úseku mezi MÚK Barrandov a D5 na šestipruh.

Ještě jedna důležitá věc. Na opravu jsme počítali se 79 týdny, dodavatelé navrhli 30 týdnů. Je to 40 procent předpokládaného času, který stanovil projektant,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. 

Nájezd na D0

ŘSD zahájilo opravu úseku dálnice D0 mezi 13. a 16. kilometrem letos 5. července. ŘSD zrekonstruuje oba jízdní pásy, rozšíří pravý jízdní pás o 0,75 metru na celkovou šířku zpevnění 11,5 metru. ŘSD také vybuduje přejezd středního dělícího pásu a prodlouží připojovací pruh v mimoúrovňové křižovatce Slivenec, který usnadní nájezd aut na D0 ve směru od Barrandova. „Při rekonstrukci dáme místo asfaltu beton, který bude mít životnost kolem 30 let a lépe unese těžkou zátěž kamionového tranzitu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Práce za 238,4 milionu Kč bez DPH, které jsou rozvržené do dvou stavebních sezon, provází částečné omezení provozu. Po většinu stavby se bude jezdit v režimu 2/2 provizorní jízdní pruhy a rychlost bude podle potřeby snížená až na 60 km/h.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.