Reklamace melounu z Lidlu aneb když bezsemenný meloun není bezsemenný

Foto: Eliška Konečná

Kilogram bezsemenného melounu za 40 korun. Proč ne. Kdo nechce mít plná ústa semínek, hledá právě melouny s nápisem „Seedless“ a rád si za to připlatí. Jenže co dělat v případě, když se po rozkrojení ukáže, že meloun semena obsahuje?


Když si koupíte tříkilový bezsemenný meloun za téměř 140 korun, očekáváte, že bude perfektní. Tedy že bude nejen zralý a chutný, ale také že bude splňovat to, kvůli čemu jste si ho primárně koupili. Tedy, že bude bez semínek. Co ale dělat v případě, když po rozkrojení bezsemenného melounu zjistíte, že meloun obsahuje poměrně velké množství semen? Lze vůbec takový meloun reklamovat?

Vypadá to jako pokus o laciný vtip, ale reklamace melounu by v takovém případě měla být skutečně možná. My jsme si jeden takový „Seedless“ meloun koupili v prodejně Lidl v Benátkách nad Jizerou. Protože jsme ho bohužel rozkrojili až v Praze, nejeli jsme hned zpátky do prodejny, ale dotázali jsme se mluvčího společnosti Lidl, zda, a případně jak, lze takový meloun reklamovat. Nechtělo se nám totiž jet zpátky přes 40 kilometrů kvůli reklamaci melounu za 140 korun. Na druhou stranu, kdybychom věděli, že meloun semena obsahuje, určitě bychom si ho nekoupili. Odpověď v plném znění otiskujeme na konci článku (edit 26.06.2023, 10:50).

Jak to tedy s reklamací melounu je? V principu byste neměli mít s reklamací takového zboží problém. Jeho deklarované vlastnosti totiž neodpovídají realitě a spotřebitel by měl mít tedy právo uplatnit reklamaci. V principu se totiž jedná o skrytou vadu. Tedy o vadu, která nebyla na první pohled zjevná a na kterou nebyl spotřebitel upozorněn. Ale pozor. Je tady několik podmínek, které byste při reklamaci měli rozhodně dodržet.

Především to, že reklamaci byste měli uplatnit neprodleně. Je sice možné, že meloun rozkrojíte například až den, nebo dva dny poté, co jste ho zakoupili, ale čím dříve reklamaci uplatníte, tím lépe. Pochopitelně také nemůžete půlku melounu spotřebovat s tím, že jedna půlka byla v pořádku a druhá půlka nikoliv. V takovém případě by reklamace pravděpodobně uznána nebyla. Jestliže tedy nejste spokojeni s kvalitou, uplatňujte reklamaci ihned. Reklamaci byste také měli uplatnit v té prodejně, ve které jste meloun koupili. Hodit se vám tedy rozhodně bude účtenka.

A ještě jeden postřeh a doporučení. V případě, že budete kupovat pouze půlku melounu a přes ochrannou folii bude vidět, že semínka obsahuje, budete mít pravděpodobně s reklamací jeho „bezsemennosti“ problém. Ano, meloun sice nemá deklarované vlastnosti, ale je to přes fólii vidět a kupovat jste si ho tedy nemuseli. Vždy ale záleží na rozhodnutí vedoucího prodejny.

Podle sdružení dTest může spotřebitel, v případě zjištění závad potravin rostlinného původu, navíc podat podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která provádí dozor nad zdravotní nezávadností, rovněž i jakostí ovoce a zeleniny, k provedení kontroly uvedené provozovny.

Reklamovali jste někdy meloun? Třeba proto, že byl uvnitř zkažený, nebo proto, že obsahoval semena, ačkoliv byl deklarovaný jako „bezsemenný“? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, sdílejte ho dál. Děkujeme.

Odpověď společnosti Lidl:

Dobrý den,

děkujeme za Váš e-mail a upozornění.

Mrzí nás, že u nás zakoupené zboží nebylo v pořádku. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci mohli zakoupit vždy zboží odpovídající 100% kvalitě.

Ve Vašem případě doporučujeme zboží reklamovat. Reklamace se řeší vždy osobně na prodejně. Odpovědnou osobou pro převzetí reklamace je vedoucí prodejny nebo zástupce vedoucího prodejny. Reklamaci zboží můžete uplatnit i bez pokladního dokladu.

Abyste mohli zboží reklamovat, je třeba ho přinést fyzicky na prodejnu. Pokud již nemáte zboží k dispozici, reklamace není možná.

Váš podnět předáme na odborné oddělení, které bude o kvalitě zboží informovat našeho dodavatele. Díky Vaší informaci můžeme rychle reagovat a podniknout tak potřebné kroky k vyřešení této situace.

Jako omluvu za vzniklou situaci Vám navrhujeme zaslání dárkové karty v hodnotě 100 Kč. Prosíme o sdělení adresy, kam si přejete dárkovou kartu zaslat doporučenou poštou. Dárkovou kartu můžete uplatnit na jakékoliv prodejně Lidl v České republice. Dárkovou kartu není možné směnit za hotové peníze a využít v našem e-shopu.

Vážíme si, že jste naším zákazníkem.

 

Přejeme Vám příjemný den.

S pozdravem

Hana Špačkova

Zákaznický servis

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.