Společnost Bosch spolu s dceřinou společností koncernu Volkswagen Cariad pracuje na automatizované parkovací službě, která zahrnuje nabíjení elektromobilů bez řidiče.
Společnost Bosch nedávno poskytla aktuální informace o svém programu automatického parkování a nabíjení elektromobilů. Ve spolupráci s dceřinou společností koncernu Volkswagen a softwarovým specialistou Cariad vyvíjí systém, který kombinuje robotické nabíječky s parkovacími automaty a odstraňuje tak problémy s hledáním parkovacího místa ve městě i s nabíjením baterie elektromobilu.
Členka představenstva společnosti Bosch Tanja Rückert nedávno na technologickém veletrhu CES v Las Vegas vysvětlila, že elektrifikace je nyní hlavní součástí práce ve společnosti Bosch, a domnívá se, že nabíjení elektromobilů je stále překážkou v jejich zavádění.
Automatické nabíjení
Automatizovaný nabíjecí systém kombinuje funkci parkování bez řidiče s nabíjecími roboty, kteří tuto práci odvedou za řidiče. Rückert systém popisuje jako v podstatě automatizovaný způsob nabíjení elektromobilu a řeší také další problém, který se občas objevuje u veřejných nabíječek. A to ten, že elektromobily sice využívají nabíjecí stanice, ale zůstávají připojené dlouho poté, co je vůz plně nabitý a zabírají tak místo ostatním „kolegům“.
Se systémem Bosch přijde řidič na parkoviště, vystoupí z auta, stiskne tlačítko v aplikaci v telefonu a zbytek zařídí automatický systém. Vůz odjede na prázdné parkoviště s robotickou nabíječkou, která otevře nabíjecí klapku a připojí se. Jakmile je vůz nabitý na požadovanou úroveň, robot se odpojí a auto odjede na prázdné parkovací místo, čímž robot uvolní místo dalšímu zákazníkovi.
Službu už můžete vyzkoušet
Systém překročil počáteční experimentální fázi a v roce 2022 byl automatizovaný parkovací systém schválen pro komerční využití. Roboti jsou určeni k nasazení ve stávajících garážích, které již mají automatizované parkoviště, nebo v místech, kde se celé parkoviště instaluje nově. Automatické parkování s obsluhou je již 12 měsíců k dispozici v garážích na letišti ve Stuttgartu a je označováno za první autonomní parkovací službu čtvrté úrovně na světě.
Automatizovaný parkovací systém s obsluhou se také zkouší na parkovišti pro zaměstnance společnosti Cariad v Ingolstadtu a ve vývojové garáži společnosti Bosch v Ludwigsburgu. Společnost Bosch věří, že zlepšení komfortu je způsob, jak zvýšit atraktivitu jízdy na elektrický pohon.