Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Foto: Jan Smékal

Napříč všemi generacemi patří vlastnictví automobilu většinou k základním lidským potřebám. Přestože dnešní mladá generace více dbá na životní prostředí a více tak využívá hromadných dopravních prostředků, stále tvoří nezanedbatelnou kategorii konzumentů automobilismu.


Vysokoškoláci podle analýzy upřednostňují vybavené automobily, nejčastěji Škodovky. Analýzu v souvislosti se začátkem nového akademického roku připravil AURES Holdings. „Současná mladá generace se na jednu stranu snaží být více „zelená“, a tedy šetrnější k životnímu prostředí, zároveň ale chce být nezávislá a mobilní. A přestože elektromobily mladé lákají, nemůžou si je dovolit, proto si spíše pořizují auta se spalovacími motory. Nadpoloviční většina mladých do dvaceti pěti let si vybírá vozy dieselu, a to i kvůli nižším provozním nákladům. Emise je vlastně až tolik nezajímají, zásadní je v tomto věku cena,“ vysvětluje Karolína Topolová, Co-CEO skupiny AURES Holdings

Počet mladých do 25 let, kteří si kupují automobil, roste každoročně před letními prázdninami, a nejvíce pak na podzim, kdy se vysokoškoláci vrací do poslucháren. „Nejvyšší poptávku z řad mladých očekáváme tradičně v následujícím měsíci, kdy se hlavně vysokoškoláci vrací do škol a potřebují tak být v průběhu studia mobilní. Zklidnění ekonomické situace pozorujeme i v navyšování ceny, kterou jsou mladí ochotni investovat do vozu. Přestože třicet šest procent kupuje stále ta nejlevnější auta do 100.000 korun, vyšším tempem rostou prodeje aut v cenovém rozmezí 200 až 300 tisíc, které si pořídilo meziročně o patnáct procent více zákazníků. Navíc vyšší investici nahrává i dostupnost úvěrů, kterých mladí často při nákupu automobilu využívají,“ doplňuje Topolová.

Škodovka je tahoun napříč všemi generacemi, proto i u českých zákazníků AAA AUTO ve věku do 25 let vede tato značka s modely Octavia (20 %) a Fabia (7,8 %). Na třetím místě je pak Volkswagen Golf (5,1 %). Náhon na všechny čtyři kola si pořizuje 12 % těchto zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou stříbro-šedá (26,7 %), černá (19,0 %) a bílá (17,4 %). „Mladí častěji vyhledávají automobily s vyšší výbavou. Například automatickou převodovku si pořizuje 36 procent z nich, u starších zákazníků to je jen lehce přes třicet procent. Ještě vloni tomu ale tak nebylo. To si z nich automat pořizovalo jen 24 procent,“ doplňuje Karolína Topolová.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.