Společnost Nissan plánuje výrobu lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií, protože chce snížit ceny elektromobilů. Díky levnějším materiálům je výroba těchto baterií přibližně o 20 až 30 % levnější než výroba lithium-iontových baterií.
Nissan vyvíjí baterie LFP, aby snížil ceny elektromobilů
Přestože společnost Nissan byla v listopadu v prodeji osobních vozidel předstižena čínskou společností BYD, má automobilka plán, jak svůj podíl získat zpět. Podle nové zprávy deníku Nikkei plánuje Nissan začít do elektromobilů instalovat levnější baterie LFP. Podle zprávy se budou elektromobily prodávat na rozvíjejících se trzích již v roce 2026. Přestože jsou baterie LFP až o 30 % levnější než NCM, mají také nižší energetickou hustotu. Baterie LFP mají také přibližně o 20 až 30 % kratší dojezd než baterie NCM. To by však v současných regionech mohlo vyhovovat
Nissan chce snížit cenu
Společnost Nissan v současné době vyvíjí novou technologii baterií ve svém výzkumném a vývojovém středisku v Japonsku. Zpráva zmiňuje, že Nissan může vyrábět baterie LFP mimo jiné ve svém závodě v Jokohamě. Nissan očekává, že nové baterie budou v elektromobilech používány již v roce 2026. V současné době hledá partnery pro rozvoj této technologie.
Čínská společnost BYD
Podle údajů Čínské aliance pro inovace v automobilovém bateriovém průmyslu dominovala společnost BYD na trhu s bateriemi LFP s 41,1% podílem na trhu do listopadu loňského roku. Konkurenční společnost CATL byla druhá s 33,9% podílem. Baterie Blade společnosti BYD jsou součástí výbavy elektromobilů prodávaných po celém světě. Elektromobil BYD Seal s baterií BYD Blade má udávaný dojezd až 700 km. Společnost BYD uvedla minulý měsíc na trh v Mexiku elektrický sedan, jehož cena začíná na ceně 44 600 dolarů.
BYD are here and ready to cause all kinds of trouble in the conquest market.
— Bob Flavin (@BobFlavin) January 29, 2024
One of the biggest selling brands on Earth and now they have a desirable shape.
BYD Seal is ready for sale pic.twitter.com/OR9Shrtqij
BYD prodal víc než Tesla
Baterie Blade společnosti BYD sehrály klíčovou roli v tom, že v posledních třech měsících roku předstihly Teslu a staly se lídrem celosvětového prodeje elektromobilů. Čínská automobilka loni prodala téměř 1,6 milionu elektromobilů, protože expanduje na nové zahraniční trhy. Nissan by si mohl vzít příklad z BYD.