Designově atraktivní Peugeot e-308 přináší zajímavou kombinaci stylu, komfortu a elektrického pohonu, ovšem za cenu, která ho řadí do stejné cenové kategorie například s Teslou Model 3.
Třetí generace Peugeotu 308 konečně dostala plně elektrický pohon. Designově povedený vůz tak rozšiřuje paletu čistě elektrických vozů, a kdyby to bylo jenom o designu, zpracování a užitné hodnotě, byl by to asi velký konkurent pro další elektromobily dané kategorie. Jenže ještě tu máme parametr s názvem "cena". A t není zrovna příznivá. Obzvláště třeba v porovnání s MG nebo vyspělejší Teslou.
Dojezd a nabíjení
Foto: Jan Smékal
Peugeot e-308 je vybaven baterií o kapacitě 52 kWh, což umožňuje dle WLTP dojezd až 415 km. Taková hodnota je poměrně ambiciózní pro relativně malou baterii. Během testovací jízdy z Prahy do Českého Krumlova jsme dosáhli průměrné spotřeby 17,0 kWh na 100 km. Spotřeba je to skvělá, ale znamená to dojezd cca 300 kilometrů, nikoliv 400. pochopitelně, že ve městě, kdy se mnohem více rekuperuje, se spotřebu podaří stlačit ještě více, ale aby byl dojezd 415 kilometrů, bylo by potřeba dosáhnout na hodnotu 12,5 kWh. Možná se to někomu podaří, my jsme se k takové hodnotě ani nepřiblížili.
Velkou výhodou Peugeotu e-308 je rychlé nabíjení výkonem až 100 kW, což umožňuje nabití z 20 % na 80 % za pouhých 30 minut. V praxi to znamená, že ani delší cesty nemusí být velkým problémem, pokud tedy budete mít přístup k rychlonabíjecí stanici.
Výkon a jízda
Foto: Jan Smékal
S výkonem 154 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy není Peugeot e-308 žádným závodníkem, ačkoliv vzhled auta, minimálně tedy ve verzi GT, by k tomu sváděl. Elektrická „třistaosmička“ je o něco pomalejší než jeho konkurent Opel Astra Electric a poměrně výrazně zaostává za vozy jako je například Volkswagen ID.3 nebo MG4, které nabízí přes 200 koní. Přesto je výkon auta v městském provozu dostatečný a jízda je komfortní.
Interiér a technologie
Interiér Peugeotu e-308 je stylový, ale méně intuitivní než u některých konkurentů. Masážní sedadla jsou podle nás jedním z nejlepších prvků v interiéru, ale jejich ovládání je trochu komplikované – musíte se k funkci proklikat na displeji. Jiné modely mají tlačítko ke spuštění funkce přímo na sedadle. Systém infotainmentu s deseti palcovým displejem je responzivní a ostrý, ale některé ikony by mohly být větší. Trochu zklamáním byl pro nás výkon audiosystému a malá možnost nastavení zvuku.
Prostor na předních sedadlech, ale zadní sedadla nejsou tak prostorná jako u některých konkurentů, například u ID.3 nebo třeba levnějšího BYD Dolphin. Zavazadlový prostor má potom kapacitu 361 litrů, což je dostačující, nicméně na nějakou delší dovolenou bude potřeba počet a tvar zavazadel více rozmýšlet.
Cena a závěr
Peugeot e-308 je kvalitní auto s atraktivním designem, dobrou výbavou i zpracováním. Jeho hlavním problémem je však cena. Akční cena totiž začíná na částce 975.000,-Kč za verzi Allure, verze GT potom přijde na nejméně 1.035.000,-Kč. Pro srovnání – Tesla Model 3 přijde ve verzi s dojezdem 513 kilometrů v základní výbavě na 1.003.990,- Kč. Pokud ale chcete stylový elektromobil, může být Peugeot e-308 dobrou volbou.