Malá městská auta do města a na kratší cesty. To je podle mě současný ideál elektromobility. A když se k tomu přidá ještě neotřelý design, mohlo by být na prodejní úspěch zaděláno. Kdyby…
Vypadá skvěle. Kolemjdoucí se otáčejí, soused se ptá, co to je za auto, jeho žena nečeká na odpověď a hned hlásí: "To bych chtěla." Design auta sice možná neosloví každého, ale o tom to právě celé je. DS Automobiles je totiž značka pro individualisty. Pro ty, kteří nechtějí splynout s davem. Pro ty, kteří chtějí svým autem vyjádřit určitý postoj. A s „déeskou“ ho rozhodně vyjádříte. Vnímání designu je sice čistě individuální věc, ale DS3 je rozhodně povedený kousek, který nenechá chladným asi nikoho. V našem případě byla atraktivita designu ještě podpořena kombinací červené metalízy, černé střechy a černostříbrných kol.
Netradiční interiér a skvělá sedadlaFoto: Jan Smékal
Ve stejném designovém duchu se nese také interiér. Někomu se může líbit, jinému nemusí, ale rozhodně zaujme. Je sice potřeba si chvilku zvykat na jinak rozmístěné ovládací prvky, například na ovládání oken, ale to si za pár dní bez problému osvojí každý majitel. Líbit se budou také sedadla. Nejen, že hezky vypadají, ale také se na nich krásně sedí. DS3 E-tense sice asi nebude dálničním polykačem kilometrů, takže tisícikilometrové cesty v něm bude absolvovat málokdo, ale kdyby náhodou, tak ani po stovkách kilometrů nebudete se sedadel unaveni.
Nízká spotřeba a slušný dojezd
Foto: Jan Smékal
To nejzajímavější se ale u téhle „déesky“ skrývá pod kapotou. Tam je totiž čistě elektrické ústrojí s trakční baterií o kapacitě 54 kWh. Může se to zdát málo, ale opak je pravdou. Po městě se totiž vejdete se spotřebou do 15 kWh na 100 km, při jízdách mimo město do 20 kWh. Ano, když budete na dálnici pokoušet „maximálku“, přesáhne spotřeba i 25 kWh, ale to s tímhle autem asi dělat nebudete. Běžně se tak budete pohybovat s dojezdem na hranici 300 kilometrů, což je pro městské a příměstské jízdy naprosto dostačující. Navíc, ve výbavové verzi Opera budete mít ve standardní výbavě také palubní nabíječku 11 kW + dobíjecí kabel typu 3 třífázový + tepelné čerpadlo.
Cena je brzdou
Foto: Jan Smékal
Konkurentem modelu DS3 bude asi především Volvo EX30. A to jak extravagantním designem, tak i cenou. V byznysu se říká, že o ceně se mluví vždycky až na konci, tak se pojďme na cenu modelu DS3 podívat. A pohled do ceníku bude asi pro mnohé překvapující. Elektrifikovaná verze DS3 totiž začíná na ceně 1.190.000,-Kč, námi testovaná verze pak měla cenovku atakující částku 1.400.000,-Kč. A to je o cca 150 tisíc více, než za kolik se dá koupit mnohem větší SUV DS7 s naftovým motorem ve výbavě Antoine de Saint Exupery nebo hybridní varianta téhož modelu E-TENSE 225 EAT8 ve verzi Bastille. Jakkoliv je DS3 E-Tense skvělé auto, nastavená cena bude jeho prodej asi dost brzdit. Škoda, ve své garáži bych si tenhle vůz představil docela rád.