Volvo EC40 Twin Motor Black Edition je elektromobil, který okouzlí nejen svým designem, ale především svými výkony. Vypadá nenápadně, ale pokoří ho málokteré auto.
Někdo si koupí italský supersport bez zadních sedaček, do kterého se sotva nasouká, do kufru dá maximálně telefon a láhev šampaňského, a při přejezdu zpomalovacích prahů nechá raději vystoupit spolujezdkyni, aby si neodřel přední „lízátko". Jiný si místo toho koupí Volvo EC40 s dvojicí elektromotorů. A podle našich zkušeností na tom bude mnohem, ale mnohem lépe.
Volvo EC40 není supersport, ale výkonově se jim blíží
Foto: Jiří Soukup
Abych hned na začátek nezavdal příčinu k diskuzím ohledně supersportů. Testovali jsme Ferrari California, Chevrolet Corvette nebo třeba Porsche 911. Ano, všechno to jsou tradiční sportovní značky, nicméně při nedávné jízdě ve dvoumotorovém modelu Volvo EX30, a nyní v modelu EC40, člověka napadne, proč si kupovat nepraktický supersport, když existují auta za čtvrtinu (cca) ceny, která nabídnou velmi podobné jízdní výkony i dojezd, ale navíc ještě hodně vysokou užitnou hodnotu. Tak třeba právě zmíněné Volvo EC40 Twin Motor Performance.
Do kufru se vejde vše potřebné
Foto: Jiří Soukup
Model Volvo EC40 jsme měli v nejvýkonnější verzi, tedy s dvojicí elektromotorů, v designové variantě Black Edition. Verze Performance nabízí celkový výkon 442 koní, točivý moment 670 Nm. a zrychlení z nuly na sto za 4,6 sekund. Vážně někdo potřebuje víc? Věřte, že nikoliv. Na semaforech vás předjede skutečně jenom pár aut, ano, jsou to například všechna tři výše zmíněná, a do kufru se vám vejdou nejen zavazadla na víkend, včetně složené dětské postýlky, ale také dětské odrážedlo a krosna.
Pohodlný interiér
Foto: Jiří Soukup
Slušný prostor najdete i uvnitř. O předních sedadlech není třeba mluvit. Perfektní pohodlí i možnosti nastavení jsou samozřejmostí. Na ta zadní jsme v našem případě umístili dětskou sedačku s dvouletým dítěte, nicméně, když jsem se dozadu posadil, ani při mých 182 centimetrech jsem neměl pocit nějaké stísněnosti. Ano, střecha se vzadu trochu svažuje, ale nijak zásadně to hlavě nepřekáželo. Vyšší pasažéři by však už kontakt se stropnicí mohli cítit.
Děti si v autě přijdou na své
Foto: Jiří Soukup
Výborně odhlučněný interiér zaručuje klidné prostředí, ve kterém se cítíte pohodlně i při vyšších rychlostech. Dítě vzdadu krásně spí a vy můžete při jízdě skvěle relaxovat. Infotainment s integrovaným Google Assistantem a možností aktualizací over-the-air zajistí vždy aktuální funkce a mapy. Volvo také myslí na udržitelnost, proto v interiéru najdete recyklované materiály, které působí nejen ekologicky, ale i luxusně. Obzvláště zajímavý je dekor palubní desky, který v noci, díky ambientnímu osvětlení, působí jako by byl vyrobený ze vzácného dřeva.
Dojezd
Foto: Jiří Soukup
Baterie o kapacitě 78 kWh zajišťuje dojezd až 418 km na jedno nabití, což je více než dostačující i pro delší cesty. Abychom ale byli féroví, tak musíme připomenout, že při využívání dynamického potenciálu verze Performance s dojezdem dostanete na hodnotu 300 – 350 kilometrů. Ale upřímně, kolik toho za týden najedete? A když budeme srovnávat dojezdy u výše zmíněných vozů, tak třeba s takovým Ferrari California nebo Chevrolet Corvette, při využívání jejich plného výkonu, o moc dál nedojedete.
Bezpečnost na prvním místě
Foto: Jiří Soukup
Jako každé Volvo, i EC40 je vybaveno pokročilými bezpečnostními systémy. Nechybí automatické brzdění, asistence pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat a systém monitorování mrtvého úhlu. Díky těmto technologiím získalo Volvo EC40 nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP.
Volvo EC40 nedělá kompromisy
Foto: Jiří Soukup
Volvo EC40 Twin Motor Black Edition je ukázkovým příkladem toho, že elektromobily nemusí dělat kompromisy. Nabízí špičkový výkon, moderní technologie, prémiový design a ekologickou udržitelnost. Pokud hledáte elektromobil, který v sobě kombinuje všechny tyto vlastnosti, rozhodně stojí za to vyzkoušet si Volvo EC40 na vlastní kůži u některého z autorizovaných dealerů.