„Ježíšmarjá, další…“ uvítala nás obsluha v kavárně s koštětem v ruce

Kavárna Momento Café
Foto: Pavel Foltýn

Přijít do kavárny půl hodiny před zavírací dobou může v některých provozovnách znamenat to, že vás obsluha, která se už těší na víkend a vytírá podlahu, vezme hadrem po hlavě. Eufemisticky vzato, nám se přesně tohle přihodilo v pražské ÚVN.


Nemocniční kavárny mají určité specifikum. Bývá to totiž většinou jediné místo v nemocnici, kde mohou pacienti, alespoň tedy ti šťastnější, kteří nejsou upoutáni na lůžko, zakusit během vycházek nějaké ty „civilní“ radovánky. Místo kávy v plastovém kelímku z nemocničního automatu si dát opravdové espresso, nebo třeba cappuccino, k tomu dobrý zákusek a popovídat si s nejbližšími v prostředí, které nepřipomíná nemocnici. Dá se tak, alespoň na chvilku, přijít na jiné myšlenky a zpříjemnit si nemocniční pobyt.

Do jedné takové kavárny jsme zašli v Ústřední vojenské nemocnici v Praze. Po několikadenní hospitalizaci bez možnosti vyjít z nemocničního pokoje, to měla být i tak trochu oslava toho, že vše dobře dopadlo. Těšili jsme se na dobré espresso a skvěle připravené cappuccino. To je jedno, že jsme si ho chtěli dát odpoledne, jako nějací barbaři, jak říkají Italové. Podle nich si totiž Češi neumí objednat ani kávu, ani pizzu. Hlavně, že si pěkně popovídáme.

Zákazník jako obtížný hmyz

Kavárna má otevírací dobu do 17,00 hod, ale už v cca 16,25 hod vytírala obsluha podlahu a vypadalo to, že už moc nepočítá s tím, že by měl ještě někdo přijít. Naše domněnka se potvrdila, když jsme místo pozdravu uslyšeli poznámku: „Ježíšmarjá, další…“  Třeba to nepatřilo nám, ale nějakému dalšímu drobku, který našla vytírající žena na podlaze, ale radost nám to neudělalo.

Dostanete to do papíru. Zákazníci nevracejí hrnečky

A zdálo se, že ani my jsme svojí přítomností obsluhující ženě radost neudělali. Objednali jsme si espresso doppio a cappuccino. „Dám vám to ale do kelímku. Zákazníci nám nevracejí šálky a je to nařízení vedení,“ zaskočila nás rezolutním sdělením paní. Po krátké diskuzi nakonec svolila s tím, že nám připraví kávu do šálku. „Tady je to lungo,“, pravila a položila hrnek s kávou na pult. „Nechtěl jsem lungo, ale espresso doppio,“, zněla moje odpověď. „To je to samý,“ nenechala se zaskočit obsluha kávovaru a s „brbláním“ ve stylu „to snad není možný“ začala připravovat cappuccino.

Doppio nebo Lungo? 

Trvalo docela dlouhou chvíli, než jsme se domluvili, že espresso doppio skutečně není espresso lungo, ale chuť na kávu se začínala vytrácet. Ve chvíli, kdy do kávy začala paní nalévat z konvičky mléko s otázkou „kolik tam toho chcete“, vytratila se úplně. Kávu jsme si proto nakonec nedali a s velkými rozpaky kavárnu opustili. Na rozloučenou jsme ještě schytali pokřik: „Já se od vás urážet nenechám.“

Nedělej práci, která tě nebaví

Kdyby se čirou náhodou dostal tenhle článek k paní, které se to týká, dovolím si krátký vzkaz: „Do nemocniční kavárny si nechodí zákazníci domlouvat obchody, ani se zadarmo připojovat k wifi a sedět celý den u jedné sodovky. V drtivé většině případů tam jdou s někým, na kom jim záleží a s kým chtějí strávit pár minut mimo nemocniční pokoj. Zkuste se nad tím, prosím, někdy zamyslet“.

S ohledem na, dle našeho názoru, velice neprofesionální a necitlivé chování obsluhy kavárny Momento Café v Ústřední vojenské nemocnici Praha jsme požádali provozovatele kavárny o vyjádření. Zatím bez reakce.

Edit 14.08. 2023; 14:50 - Vyjádření vedení společnosti JPServis, a.s.

Vážený pane, 

dovolte mi začít tím, že vyjádřím naši upřímnou omluvu za neuspokojivou zkušenost, kterou jste měl v naší kavárně minulý pátek. Plně chápu Vaše rozčarování a mrzí mě, že jste byl vystaven takovému jednání od našeho personálu. 

Váš feedback je pro nás nesmírně cenný. Bez ohledu na to, jak dlouho působíme na trhu a jaké pozitivní recenze od našich zákazníků dostáváme, je nezbytné, abychom si uvědomovali i chyby a stále se zlepšovali. Je pravda, že tento incident je v našem provozu ojedinělý, ale to nezmenšuje váhu situace ani Vaše pocity. 

Chci Vás ujistit, že pravidelně školíme naše zaměstnance, aby poskytovali nejlepší služby a zaměřujeme se na praktické a profesionální znalosti v oblasti přípravy kávy, a události, jako je ta, kterou jste zažil, jsou výjimkou. Ihned po obdržení Vaší stížnosti jsem dnes nařídil prošetření celé záležitosti a budeme přijímat opatření k nápravě. 

Nabídka kávy do kelímku byla opravdu velmi nešťastná a jednalo se o zcela nevítanou aktivitu obsluhy. Následné nedorozumění či nepochopení ohledně objednávky nás mrzí. Váš odchod od připravené kávy bereme jako naše selhání. 

Vážím si toho, že jste nás na tento problém upozornil, zejména ve veřejném prostoru, protože jen tak můžeme identifikovat oblasti, kde je potřeba zlepšení. Budu vděčný, pokud byste nám dal další šanci a příště navštívil naši kavárnu, abychom Vám mohli ukázat skutečnou kvalitu našich služeb. 

Znovu se omlouvám za nepříjemné chování našeho personálu a děkuji Vám za upřímný feedback. Pokud máte další dotazy nebo připomínky, neváhejte mě kontaktovat přímo. 

S upřímným pozdravem, 

Ing. Marek Cagášek, BA (Hons)

Chief Executive Officer and Member of the Board

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.