Dát si oběd ve fastfoodu většinou nebývá žádný kulinářský zážitek, na který byste vzpomínali. Když vám ale obsluha řekne, že nemá nádobí, jídlo vám dá proto do umělohmotného boxu a vy si za to ještě připlatíte, budete si takový oběd určitě pamatovat.
Najíst se v nákupním centru bývá většinou z nouze ctnost. Jsou ale i bistra, kde jídlo nebývá zase tak úplně fádní. Takovým bistrem je podle nás například síť Satyam, kde můžete ochutnat něco z indické kuchyně. Když už jíme v nákupním centru, zastavíme se právě zde, případně v nějaké asijské restauraci. Tentokrát se ale oběd příliš nepovedl. Nedostali jsme sice hadrem, jako se to přihodilo v jedné nemocniční kavárně, i tak to ale nebylo nic příjemného.
Nemáme nádobí, dáme vám to do krabičky
V nákupním centru Šestka jsme se zastavili na rychlý oběd a kroky nás zavedly právě do zmíněného indického bistra. Jenže ouha. Obsluha nám sdělila, že nemá nádobí a dá nám proto jídlo do krabičky i když ho budeme jíst na místě. Objednali jsme si kuřecí thali, kde jsou tři různé omáčky, takže se nám to moc nezdálo. Co se ale dalo dělat, času moc nebylo, takže jsme souhlasili. Jenže z účtu jsme zjistili, že nám krabičky naúčtovali. Ale proč? Protože nemají talíře a dají nám kvůli tomu jídlo do plastové krabičky?
Vyjádření firmy má logiku
Požádali jsme proto zastoupení sítě o vyjádření, které přišlo v podstatě obratem: „Omlouváme se za situaci, která se Vám stala. Bohužel, z důvodu havárie vody dnes od 10:00 do 17:00 nám vedení obchodního centra zakázalo prodávat jídla k přímé konzumaci na místě. Dle hygienických předpisů se nesmí používat porcelánové a nerezové nádobí. Právě proto Vám bylo nabídnuto jídlo do krabičky. Ale chování obsluhy mě docela překvapilo, a slibuji, že zjednáme nápravu. Doufám, že se to stalo kvůli jazykové bariéře co paní má. Děkuji za pochopení.“
Krabička jako nadstandard?
Důvod, proč nám bylo nabídnuto jídlo pouze do krabičky, je tedy zřejmý. V bistru nemohli umývat nádobí a dává to tak jasnou logiku. Logické už ale není, aby byl za takovou situaci penalizován zákazník. Už to, že si dá u stolu jídlo z krabičky, nikoliv z talíře, je pro většinu klientů určitý nekomfort. Ještě za něj připlácet, jako za nějakou službu navíc, tak nedává vůbec žádný smysl. Snad to bylo skutečně jen kvůli „jazykové bariéře“, jakkoliv se nám nezdálo, že by nám obsluha nerozuměla.
Připlatili byste si za jídlo do krabičky jenom kvůli tomu, že restaurace nemá talíře? Napište nám do diskuze. A jestli se vám náš článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.