Světovou premiéru si odbyl nový Kodiaq před pár dny v centru Berlína, přímo pod Postupimským náměstím. Hned šestice aut se však musela spustit do podzemního tunelu. Vše navíc v naprostém utajení.
Jen pár metrů pod místy, kudy denně projdou tisíce turistů i místních, jsou skryté obrovské podzemní prostory, jen občas využívané pro společenské akce. A právě zde se odehrávala premiéra nového modelu Škoda Kodiaq. Bylo však potřeba objevit způsob, jakým dostat celkem šest SUV Škoda Kodiaq do podzemního tunelu, který je z obou stran zaslepený. „Jediná cesta vedla jedním ze vchodů do podzemního nádraží, a to po schodech z náměstí,“ konstatuje Petr Kavrentzis, který byl za dopravu vozů na světovou premiéru zodpovědný. „Přes celé schody jsme museli položit pojezdové ližiny, po nich jsme pak vozy spouštěli s pomocí navijáku odtahového vozu,“ popisuje. Vše se kvůli utajení vzhledu nového modelu navíc odehrávalo s krycími plachtami, které výhledu z vozu rozhodně nepřidají.
Potají a pod rouškou tmy do metra
Prostory vystavěné v 90. letech jako stanice linky metra U3 nebyly ke svému původnímu účelu nikdy využívány. Nyní přesně zapadly do přístupu značky Škoda: Let´s explore – Pojďme objevovat. Spuštění aut pod zem byla nejsložitější část, ani v podzemních prostorách však nebylo vyhráno. Auta se musela protáhnout mnohdy úzkými prostory, aby se dostala na místa, která jim určil scénář světové premiéry. Když si uvědomíme, že nový Kodiaq oproti svému předchůdci povyrostl, je jasné, že to vyžadovalo naprostou pozornost a soustředění všech zúčastněných.
Německo je pro Kodiaq klíčový trh
Stejně tak i krátká, ale efektní jízda čtyř Kodiaqů tunelem, která vlastně poprvé odhalila design novinky. “Kvůli dramaturgii celé premiéry a výslednému efektu se samozřejmě jelo ve tmě, do níž probleskovala efektní světla,“ vysvětluje Kavrentzis, co řidičům komplikovalo život. „Logistika byla na této světové premiéře klíčová,“ potvrzuje Vítězslav Kodym, vedoucí komunikace produktu Škoda Auto, který měl celou akci i výběr lokality na starosti. „Německo patří mezi klíčové trhy pro Kodiaq i vozy Škoda obecně, najít takto unikátní, prakticky neznámou lokalitu přímo v srdci Berlína a zrealizovat v ní event pro 350 hostů byl oříšek, ale díky souhře všech v našem týmu se ho podařilo rozlousknout.“
Nový Kodiaq jezdil v tunelu metra
Kodym potvrzuje, že velkým plusem prostorů pod Postupimským náměstím byl i několik set metrů dlouhý tunel, původně připravovaný pro metro. „Umožnil nám nový Kodiaq prezentovat nejen staticky, ale i krátkou jízdou. Premiéra byla atraktivní jak pro hosty na místě, tak pro diváky internetového přímého přenosu. Velkým bonusem byla možnost ukázat hned šestici aut, každý tak měl během večera dost času na seznámení se s autem, prostor pro natáčení videí i rozhovorů s experty“ říká.
S trochou nadsázky tak lze říci, že nový Kodiaq je opravdu schopné SUV, které se nezalekne téměř žádného prostředí, třeba ani stanice metra.