Škodovka chystá ostrý elektromobil Enyaq RS Race. Inspirací sbírá u Fabie RS Rally2

Škoda Enyaq RS
Foto: ŠKODA Auto

Plně funkční koncept ostrého elektromobilu Enyaq RS Race se svou technikou inspiroval u soutěžního speciálu Fabia RS Rally2. Materiály, které využívá, ukazují cestu k udržitelnějšímu motorsportu.


Svůj původ v dílnách Škoda Motorsport potvrzuje Enyaq RS Race už na první pohled. Dynamickým vzhledem se Enyaq RS Race přibližuje soutěžnímu speciálu Fabia RS Rally2, čímž potvrzuje svůj sportovní charakter. Používá přitom nejen osvědčenou techniku, ale i zbrusu nové udržitelné materiály, kterým cestu do motoristického sportu prošlapává.

Auto má zesílenou strukturu karoserie a integrovaný bezpečnostní rám, který stejně jako u našeho soutěžního vozu odpovídá aktuálním předpisům FIA,“ popisuje změny ve struktuře auta Jakub Jareš ze Škoda Motorsport. „V oblastech jízdních vlastností i funkčnosti interiéru jsme se chtěli co nejvíce přiblížit závodnímu speciálu Fabia RS Rally2.“

Pohonné ústrojí auta zůstalo v sériové podobě, koncept ostatně vychází ze sériového Enyaqu Coupé RS, takže má rozhodně na čem stavět. Enyaq RS Race má tedy pohon všech kol s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 340 koní a standardní sériovou baterii. „Uvnitř jsme ale přidali hydraulickou ruční brzdu, auto dostalo přední a zadní samosvorný diferenciál a několik dalších soutěžních prvků,“ vyjmenovává další člen týmu Škoda Motorsport Miloš Vrba. Koncept má dále upravené uložení náprav a přepracovaný brzdový systém. Na obou nápravách jsou karbon-keramické brzdy a vůz dostal nová lehká kola.

Tím se výrazně snížila neodpružená hmotnost vozu. „Snížení hmotnosti byl obecně jeden z cílů,“ vysvětluje Miloš Vrba. Kromě závodní techniky má vůz i strohý interiér, kterému dominují skořepinové sedačky a na míru vyrobená palubní deska z bio kompozitu.

Hodně hmotnosti jsme ušetřili i využitím kompozitních materiálů ze lnu. Používáme je na střeše, blatnících či prazích, ale také na mnoha dalších dílech jako křídlo, podlážky, zrcátka a podobně,“ vysvětluje Miloš Vrba. Materiály se v principu (i výrobním postupem) podobají karbonovým kompozitům, jsou však přírodního původu. „To je pro projekt Enyaq RS Race jedna z klíčových záležitostí. Naším cílem je totiž udržitelnější motorsport,“ dodává Miloš Vrba.

Enyaq RS Race se s velkou pravděpodobností do prodeje nedostane. Je ale zajímavé sledovat, jak se ze sériového auta může stát nářadí k případnému šampionátu elektromobilů. A kdoví, jestli se takových závodů aut, vycházejících ze sériových elektromobilů, už brzo nedočkáme.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.