Test Kia EV6 – Elektromobil, který má skutečně co nabídnout

Kia EV6
Foto: Pavel Foltýn

Model Kia EV6 je pro automobilku svým způsobem revolučním autem. Nejen kvůli atraktivnímu designu, ale také proto, že „évé šestka“ začala jako první využívat 800 voltovou dobíjecí architekturu.


Kia EV6 je první elektromobil značky, který je postavený na nové platformě e-GMP. Ta využívá vysokonapěťový 800voltový systém a může tak využít rychlodobíječky s výkonem až 240 kWh. Kia EV6 nabízí skvělou kombinaci stylu, výkonu i chytrých technologií, takže na jeho test jsme se opravdu těšili. A s námi se těšil i Martin. Milovník a znalec aut, který ovšem v elektromobilu ještě nikdy neseděl. Auto jsme mu proto půjčili na týdenní testování, aby se svojí partnerkou a dětmi mohl vyrazit nejen na víkendový rodinný výlet, ale také aby auto používal i během pracovního týdne. Přesně tak, jak je zatím zvyklý u svého rodinného vozu se spalovacím motorem. A Martin se toho zhostil skvěle.

Futuristický design zaujal i Korejce

Foto: Pavel Foltýn

Martin pracuje v týmu lidí, kteří mají na starosti velkou pražskou hokejovou halu. „Na nějaké akci tady byli Korejci a já je v jednu chvíli spatřil před halou, jak jeden za druhým pózují u auta a fotí se. To bylo hodně zajímavé, ale ne moc překvapující. V podstatě kam jsem přijel, tam Kia EV6 svým designem a atraktivní červenou barvou zaujala. Je to auto, se kterým rozhodně nezapadnete, přitom nepůsobí nijak vyzývavě, nebo arogantně. Je z něj ale na první pohled poznat, že je nabité technologiemi a láká ke svezení. Za mě i za moji partnerku je design EV6 prostě bez chyby,“ rozvášnil se Martin nad vzhledem modelu Kia EV6. A to měl k testu „běžnou“ verzi, nikoliv variantu GT, která má vizuální atraktivity ještě o nějaký ten kousek více.

Foto: Pavel Foltýn

Testovaná verze modelu Kia EV6 má například automaticky vyjíždějící kliky dveří, a jakoby „schované“ zadní blinkry. Ty totiž, až do chvíle, kdy začnou svítit, působí jako neviditelná součást designové lišty na zádi. Působí to skutečně hodně futuristicky a elegantně. Když se k tomu přičte zadní koncové světlo, táhnoucí se přes celou hranu zadního víka, máme tady automobilový designový skvost, který hází rukavici šedému mainstreamu většiny ostatních značek. Bude ale podobně atraktivní také interiér vozu?

Kia EV6 nabídne příjemný a prostorný interiér

Foto: Pavel Foltýn

První dojem z interiéru EV6 je velmi pozitivní – vše působí prostorně a moderně. Absence středového tunelu mezi předními sedadly vytváří užitečný odkládací prostor, který oceníte třeba při delších cestách. Držáky na bundy na sedačkách jsou skvělý detail a přispívají k praktičnosti. Ale najdou se i drobnosti, které zamrzí. „Manuální nastavování sedaček působí v této třídě trochu zastarale. Ale není to podle mě takový prohřešek jako nastavování polohy opěradla. To se totiž nastavuje vlastní váhou těla, což mi vůbec nevyhovuje,“ říká Martin a vysvětluje: „Během delších jízd jsem zvyklý si sklon opěradla drobně upravovat. Podle toho, jak se zrovna cítím. Jenže při takovémto způsobu ovládání to je za jízdy v podstatě nemožné.“

Foto: Pavel Foltýn

Palubní desce v modelu Kia EV6 dominuje dvojitý, 24palcový displej se skvělým rozlišením. „Přehlednost displejů o odezva na jednotlivé pokyny mi přišla úplně skvělá. Chvilku mi sice trvalo zorientovat se v navigačních pokynech, kterých se na obou displejích objevuje několik, ale jakmile přijdete na logiku zobrazování, je to úplně v pohodě,“ říká Martin. Podobně to je se zobrazováním navigačních pokynů v modelu Kia Niro EV, které se navíc zobrazují také na skvěle zpracovaném head-up displeji.

Foto: Pavel Foltýn

Malý nedostatek Martin ale na displeji přeci jen našel. „Jsem asi ze staré školy, kdy nás učili držet volant v poloze „za deset dvě“. Jenže v této poloze si levou rukou zakrývám číslovku rychloměru a pravou informaci o dojezdu. Když budu držet volant v pozici „třičtvrtě na tři“, problém pochopitelně zmizí.“ 

Jízdní asistenti v Kia EV6 jsou skvělí pomocníci

Foto: Pavel Foltýn

Jednou z výhod EV6 je široká nabídka asistenčních systémů. Při jízdě po dálnici oceníte adaptivní tempomat, který bezpečně zpomaluje auto při dojíždění k jinému vozidlu. Také asistent jízdy v pruhu dokáže výrazně pomoci při udržování vozu ve správné stopě. „Kia držela stopu i v provizorním značení, ale třeba při vyhýbání se překážce, bez zapnutého blinkru, se s vámi auto trochu pere,“ přibližuje svoje zkušenosti Martin, ale zároveň dodává: „Ono je to logické, jinak, než zapnutím blinkru se totiž asi počítači nedá říci, že manévr děláte úmyslně. Jde tak jenom o zvyk. V mém autě není systém tak citlivý, resp. tolik mě volantem nepřemlouvá,“ usmívá se Martin

Jízdní vlastnosti – Kia EV6 je rychlá a jistá

Foto: Pavel Foltýn

Pod kapotou Kia EV6 se v našem případě ukrývalo pohonné ústrojí s výkonem 168 kW. Ale když říkáme pod kapotou, rozhodně tím nemyslíme přední kapotu. Motor je v případě jednomotorové verze umístěn na zadní nápravě. Pod přední kapotou se skrývá tzv. „frunk“, tedy takový malý zavazadlový prostor, například na kabely. Zmíněných 168 kW dává vozu naprosto dostatečnou dynamiku. „Během týdenního ježdění po celé České republice nenastala situace, kdy bych měl pocit, že má auto malý výkon. Naopak, auto skvěle zrychluje a maximální rychlost 185 km/h jsem ani nepokoušel,“ říká spokojeně Martin. I podle nás je výkon „évé šestky“ naprosto dostačující k tomu, abyste mohli plynule a svižně předjíždět i v hodně rychlém provozu. Z nuly na 100 totiž tahle Kia zrychlí za 7 sekund. Díky nízkému těžišti je potom vůz velmi stabilní i v zatáčkách. „Manželce se trochu zdálo, že auto je trochu tvrdší než náš rodinný kombík. Když jsem se na to soustředil, uznávám, že má asi pravdu, ale právě takový podvozek dělá z „évé šestky“ vhodný nástroj k tomu, abyste si jízdu pořádně užili. Manželku ale asi budete muset nechat při takových choutkách raději doma,“ směje se Martin.

Spotřeba a dojezd

Foto: Pavel Foltýn

Podle oficiálních údajů má Kia EV6 dojezd až 528 km (dle WLTP) na jedno nabití, což je opravdu slušné. My jsme docílili průměrné spotřeby 15,6 kWh, což považujeme, s ohledem na převážně dynamický styl jízdy a delšímu výletu do Krkonoš a Jizerských hor, za velice slušný výsledek. Může za to pochopitelně skvěle nastavený „power management“, a také možnost nastavování míry rekuperace pádelky za volantem. „Když se s jednotlivými stupni rekuperace naučíte pracovat, téměř nepotřebujete brzdový pedál a spotřeba jde dolů. Především na dálnici, kde můžete krásně plachtit v podstatě pouze s aerodynamickým odporem“, pochvaloval si Martin. O tom, že to má automobilka Kia se spotřebou "vychytané" i u obřího luxusního rodinného SUV Kia EV9, si můžete přečíst v testu tohoto parádního automobilu.

Dobito bylo za chvilku. Sotva jsme si dali kávu a baterie hlásila 80 % Tester Martin

Co je velkým plusem, je rychlost dobíjení. Na veřejných dobíjecích stanicích s výkonem až 350 kW můžete baterii dobít z 10 % na 80 % za necelých 20 minut. Pro ty, kdo často cestují na delší trasy, je to velmi praktické řešení. Dobíjení doma trvá samozřejmě déle, přibližně 7 hodin při použití 11kW nabíječky. „My jsme dobíjeli pouze na veřejných dobíjecích stanicích. Než jsme si dali u pumpy kávu a koláček, byla baterie z osmdesáti procent dobitá,“ říká Martin a dodává: „Kdo tedy tvrdí, že problémem je doba dobíjení, nemá tak úplně pravdu. Pokud tedy nedobíjí doma v garáži.“

Kia Ev6 má rozhodně co nabídnout

Foto: Pavel Foltýn

Kia EV6 je povedený elektromobil, který má co nabídnout. Její moderní technologie, svižný výkon a rychlé dobíjení z ní dělají atraktivní volbu na trhu elektromobilů. Ovšem pár detailů, jako je například složitější ovládání displeje, absence zadního stěrače, manuální ovládání sedadel a tvrdší podvozek, mohou být pro některé uživatele nevýhodou. To se ale dá vyřešit přechodem k vyšší výbavové verzi. Rozdíl v ceně může vyřešit státní podpora. Ta může totiž dosáhnout až na částku 200 tisíc korun, čímž se z modelu Kia EV6 stává automobil, nad kterým se opravdu vyplatí přemýšlet. Tím spíše, pokud hledáte stylového parťáka s dostatečným výkonem a velkým dojezdem.

Test Kia EV6 – Elektromobil, který má skutečně co nabídnout

Pavel Foltýn

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.