Jak dlouho trvá ujetí 1 000 km s elektromobilem? UTAC provedl test za přesně stejných podmínek s konkurenčními vozy modelů ë-C4 a ë-C4 X, kterými jsou Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 a MG 4.
Možnost absolvovat dlouhé cesty v naprostém klidu je jedním z hlavních faktorů, které brzdí nákup elektromobilů. To vedlo mnoho výrobců k nabídce modelů, které deklarují dlouhý dojezd, ale jsou vybaveny bateriemi, jež jsou těžší, dražší a energeticky náročnější. Citroën zvolil jinou cestu a rozhodl se pro baterie, které jsou přiměřeně velké, kompaktní, lehké a cenově dostupné. Tato volba se ukazuje jako výhodná pro každodenní dojíždění, kdy je těžká baterie handicapem. V kombinaci se schopností rychlého nabíjení 100 kW a účinným motorem to znamená, že dlouhé cesty lze zvládnout s naprostým klidem.
Identické podmínky pro všechny
Aby to Citroën prokázal, obrátil se na UTAC, přední světově uznávanou skupinu pro testování, ověřování a schvalování automobilů. Položil jí jednoduchou otázku: jak dlouho trvá ujetí 1 000 km s elektromobilem, v tomto případě s modelem ë-C4X? Tuto otázku si kladou zákazníci, kteří jsou konfrontováni s informacemi o velikosti baterií, certifikovaném dojezdu, hmotnosti, rychlosti nabíjení atd., aniž by věděli, jak se to projeví při reálném používání. A pro srovnání byl UTAC požádán, aby provedl test za přesně stejných podmínek s konkurenčními vozy modelů ë-C4 a ë-C4X, kterými jsou Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 a MG 4.
Zvítězil Citroën ë-C4 X
Nejrychleji ujel 1 000 km Citroën ë-C4 X s celkovým časem včetně dobíjení 11 hodin a 57 minut. Konkurenti potřebovali k ujetí stejné vzdálenosti o 14 až 67 minut více. Podle výsledků UTAC lze tyto výsledky vysvětlit nižší spotřebou energie a optimalizovanou dobou nabíjení, což potvrzuje správnost technických řešení zvolených u modelu ë-4 X a následně i u modelu ë-C4. Jako doplněk ke svým efektivním produktům nabízí Citroën aplikaci e-ROUTES, která ještě více usnadňuje každou dlouhou cestu ve voze s elektropohonem. Tento osobní asistent, který je přímo propojen s údaji o vozidle, dopravní situaci a informacemi o dobíjecích stanicích, optimalizuje trasu zákazníka v reálném čase. Tato kombinace vysoce výkonného produktu a inteligentní aplikace je vhodná už proto, že se dobíjecí síť stále rychle rozšiřuje.
„Test provedený s UTAC potvrzuje správnost strategické volby Citroënu: baterie přiměřené velikosti, která při dojezdu více než 400 km snižuje náklady a spotřebu a díky účinnosti rychlého nabíjení umožňuje bez obav absolvovat dlouhé cesty. Jako člověk, který jezdí s vozem ë-C4, mám možnost tuto účinnost denně ověřovat v reálných podmínkách během svých cest.“ T. Koskas , generální ředitel společnosti Citroën
Tyto modely byly testovány po dva dny (za stejných povětrnostních podmínek) podle stejného protokolu:
- Jízda ustálenou rychlostí 120 km/h na rychlostním okruhu Mortefontaine.
- Na začátku testu bylo vozidlo nabito na 100 % SOC baterie.
- Jízda se zastavila při 10% úrovni nabití baterie.
- Vozidlo bylo dobito na 80 % (dobíjení probíhalo střídavě na nabíjecí stanici o výkonu 100 kW a na nabíjecí stanici o výkonu 50 kW podle kapacity místa).
- Tato sekvence dobíjení se opakovala až do dosažení celkové vzdálenosti 1 000 km.