Starý název, ale zcela nové auto. Pohledný crossover Opel Frontera, vyráběný na Slovensku, se netají ambicemi výrazně promluvit do českých prodejních statistik ve svém segmentu. Konkurovat bude například oblíbené Škodě Kamiq.
Pamětníci si možná ještě vzpomenou, jak se na začátku devadesátých let začal na českých silnicích objevovat terénní vůz s bleskem ve znaku. Opel Frontera byl terénní vůz, který se začal vyrábět v roce 1991 jako společný projekt automobilky Opel a japonského výrobce Isuzu. Tento model byl navržen jako robustní off-road s možností jízdy jak v terénu, tak na běžných silnicích. První generace se vyráběla až do roku 1998, kdy ji nahradila druhá generace, která byla produkována do roku 2004.
Spolehlivé diesely
Opel Frontera byl k dispozici ve dvou verzích: třídveřový s kratším rozvorem a pětidveřový s delším rozvorem. Výběr motorů zahrnoval jak benzínové, tak naftové varianty. Nejznámější benzínové motory byly 2.0i, 2.2i a 2.4i. Naftové motory zahrnovaly 2.3 TD a 2.8 TD, které byly oblíbené pro svou spolehlivost a relativně nízkou spotřebu paliva. V pozdějších letech výroby se přidaly modernější jednotky 2.2 DTI.
Konkurent pro Škodu KamiqFoto: Jan Smékal
Opel nyní jméno Frontera oživil a dal ho novému crossoveru, který automobilka představila v rámci statické prezentace v pražském nákupním centru Černý Most. Nová Frontera, která se bude vyrábět ve slovenské továrně, má být konkurentem například domácí Škodě Kamiq. České zastoupení si slibuje, že prodeje Frontery budou více než zajímavé. Pádným argumentem má být, kromě atraktivního designu a bohaté výbavy, také cena. Ta sice ještě není znám, ale v Německu by se cena za mildhybridní verzi měla pohybovat kolem 25 tisíc eur, tedy cca 620 tisíc korun. Dle našeho názoru by se však akční cena v Česku mohla dostat dokonce pod hranici 500 tisíc. To však ukáží až další týdny, během kterých české zastoupení otevře možnost objednávek na vůz.
Větší než Crossland
Foto: Jan Smékal
Opel Frontera bude se svojí délkou 438 centimetrů o celých 15 cm delší než současný Crossland. Design Frontery přesto působí poměrně svěže, navíc v případě prezentované cihlové barvy dodávají barevně kontrastní podběhy kol a velké ráfky dodávají modelu Frontera mnohem mohutnější vzhled než jakým na mě působí model Crossland.
Sedmimístná verze
Zavazadlový prostor má objem 460 litrů. Po sklopení zadních sedadel se do něj vejde až 1600 litrů, což je výrazně více než u Crosslandu. Na sklopená sedadla se tak pohodlně natáhnete. V nabídce by měla být i sedmimístná verze.
Jakmile dostaneme novou Fronteru do redakčního testu, uveřejníme její obsáhlejší recenzi