Elektrická verze Fordu Puma se bude jmenovat Gen-E a bude odhalena ještě letos. Stejně jako verze se spalovacím motorem bude i elektrický Ford Puma vyrábeň v závodě Ford Otosan v rumunské Craiově.
Automobilka o svém novém elektromobilu neuvádí žádné jiné informace než jeho název a to, že "bude odhalen později v tomto roce". Protože však Puma stojí na stejné platformě jako dodávky E-Transit Courier a E-Tourneo Courier, které se rovněž vyrábějí v Craiově, mohl by pohled na technická data těchto lehkých užitkových vozů napovědět, jak bude Puma Gen-E vypadat z hlediska pohonu. Pohon v těchto modelech má výkon 100 kW a baterie by se podle specifikací měla pohybovat kolem 55 kWh. Stejnosměrný nabíjecí výkon je až 100 kW a standardní proces nabíjení z deseti na 80 % by měl trvat méně než 35 minut. Pokud jde o střídavý proud, vozidla lze nabíjet výkonem až 11 kW a nabíjení z deseti na 100 procent trvá 5,7 hodiny.
Málo prodaných vozů
Oznámení přichází jen několik dní poté, co Ford představil své finanční výsledky za 4. čtvrtletí 2023 a celý rok 2023. Z nich vyplynulo, že divize Model e automobilky je hluboko v červených číslech a na jeden prodaný elektromobil ve 4. čtvrtletí 2023 ztrácí více než 47 000 dolarů. Za celý rok činily tržby divize elektromobilů 5,9 miliardy dolarů (+12 %), zatímco ztráty divize elektromobilů Ford činily 4,7 miliardy dolarů.
Malý a levný elektromobil
Ford také oznámil, že již dva roky pracuje na platformě pro levné elektromobily a v budoucnu by mohl uvést na trh menší elektromobily. V roce 2022 Ford oznámil, že do roku 2024 uvede v Evropě sedm nových elektrických modelů, včetně tří nových osobních elektromobilů a čtyř nových užitkových elektromobilů.
Zda se automobilka při svých finančních potížích svého plánu bude držet, se teprve uvidí. Již v roce 2023 Ford položil několik projektů souvisejících s elektromobily. Například svou továrnu na výrobu bateriových článků LFP v USA zrealizuje v mnohem menším měřítku, než původně automobilka plánovala. Ford rovněž zrušil plány na výstavbu továrny na baterie pro elektromobily pro užitková vozidla, kterou plánoval ve spolupráci se společnostmi LG Energy Solution a Koç v Turecku.